Jyllands-Posten tillæg om datasikkerhed

Datasikkerhed og persondata er BIG business

Højaktuelt tillæg i JP Erhverv om datasikkerhed – hvor Humor mod hacking kampagnen fra Kelsa Media er med helt fremme i forreste spalte.

“De menige medarbejdere er en af de største trusler mod din virksomheds datasikkerhed,” skriver Jyllands-Posten i erhvervstillægget om datasikkerhed, som udkommer med avisen lørdag den 15. december 2018. Tillægget sætter fokus på datasikkerhed, fordi det er en af vor tids største udfordringer. Mængden af data, som vi skal passe på, stiger eksplosivt i disse år, og derfor er der også stigende udfordringer med at sikre data mod angreb og tyveri.

Jyllands-Postens tillæg om datasikkerhed indeholder blandt andet en guide til, hvordan du klæder dine ansatte på, for eksempel når de arbejder fra en café i Singapore eller Dubai, samt en række artikler om EUs persondatalovgivning, GDPR, som trådte i kraft i maj måned i år.


• Kom hurtigt igang med et kursus om GDPR eller CEO-fraud fra vores webshop


Datatilsynet med nyt om databrud

Datasikkerhed fra Humor mod hackingAvistillægget bringer en artikel med Datatilsynet. I et interview afsløres de nyeste tal for, hvor mange anmeldelser, Datatilsynet har modtaget om databrud og overtrædelser af reglerne i persondataforordningen, GDPR. Og der er absolut plads til forbedringer af datasikkerheden, både i virksomheder og hos myndighederne. Det afsløres i artiklen.

De nye regler i persondataforordningen giver ifølge JPs klummeskribent også muligheder for danske virksomheder. Det kan måske være svært at få øje på, men her kommer skribenten os til hjælp med en liste over de mange positive muligheder, det giver for virksomheder at kunne vise kunder og myndigheder, at man passer på kunders og medarbejderes persondata.

Tillægget indeholder en handlingsanvisende artikel om, hvordan du kan sikre din computer mod hackere, og et interview med en ung kvinde, der er professionel hacker. Hun har gjort det til en levevej at lade sig hyre af virksomheder for at hacke dem, så hun kan blotlægge deres interne it-mangler.

Danskere tvivler på virksomhedernes datasikkerhed

I Jyllands-Postens tillæg kan du endvidere læse om en ny undersøgelse, der viser, at danskerne er de mest mistroiske i Norden over for virksomheders behandling af deres personoplysninger på nettet.

» Her kan du læse JPs erhvervstillæg om datasikkerhed


Datasikkerhed Julegaver i webshoppen

Datasikkerhed: Julegaver i webshoppen, der sparer tid og penge

Jyllands-Postens tillæg fokuserer på mange temaer, som også indeholdes i awareness kampagnen fra Humor mod hacking.

Persondata, som er årets mareridt og største udfordring i mange organisationer – og en af de store udfordringer er at forklare medarbejderne, hvad persondata og datasikkerhed egentlig handler om – så det er til at forstå for “almindelige mennesker”.

CEO-fraud, som er en trussel, der med rette får virksomhederne til at ryste. Hackerne har haft et guldrandet år, når det handler om at snyde virksomhedernes medarbejdere til at sende dem penge med listige manipulationer.

Vi har i den anledning lagt to højaktuelle kurser for medarbejdere ud i vores webshop:

  1. Tjek på EU Persondata – forstå de vigtigste principper på fem minutter
  2. CEO-fraud – en særlig trussel i ferietiden, så lær medarbejdere at være årvågne

 Persondata og GDPR kursus og film fra Humor mod hacking  CEO fraud kursus og film fra Humor mod hacking

Datasikkerhed fra Humor mod hacking

Humour mod hackings annonce på side 6 i JP tillægget

Datasikkerhed: Persondata er BIG business

I den kriminelle underverden er der høj cigarføring.

Kampen står om vores dyrebareste guld: data. Og hackerne og cyber-svindlerne ved det. De har fat i den lange ende. De har spottet, at medarbejderne er det svageste punkt i virksomhedernes it-forsvarsværn.

De er snu og strukturerede, og de arbejder i organiserede netværk. På den måde er de en trussel for vores datasikkerhed.

Oprustning er nødvendig

Hvis vi i danske organisationer og virksomheder skal have en chance for at beskytte vores persondata og modstå hacker-angreb, kræver det, at vi opruster og klæder medarbejderne godt på.

Kampen om guldet er i gang.

Den gode awareness datasikkerhedskampagne

• involverer og inspirerer dine medarbejdere
• skaber engagement og ejerskab
• motiverer til nye og bedre it-vaner

• er visuel og let at forstå
• er handlingsanvisende med klare, gode råd
• bruger nudging og humor, der virker

• nedsætter risiko for databrud og bøder
• skaber sammenhold om organisationens værdier
• giver value for money

• skaber større opmærksomhed om datasikkerhed

Humour against hacking - copyright Kelsa Media250.000 medarbejdere i 70 lande får klar besked om GDPR, informationssikkerhed og datasikkerhed med kampagnen Humor mod hacking.

På den måde er en dansk kampagne med til at forbedre medarbejdernes awareness og datasikkerhed i hele verden. Det er vi stolte af!

• Kom hurtigt igang med et kursus om GDPR eller CEO-fraud fra vores webshop


www.humormodhacking.dk

Vil du læse Jyllands Postens tillæg om datasikkerhed: køb avisen lørdag den 15. december 2018 eller find tillægget online hos www.jp.dk

→ Vil du høre mere om kampagnen Humor mod hacking?
Send os en besked i nedenstående formular