Humor mod hacking awareness kampagne i Asien

Asiatisk blåstempling af ‘Humor mod hacking’ kampagnen

“Vil humoren mon blive forstået?” har danske virksomheder med afdelinger i Asien spurgt os om. De var bekymrede for, om kampagnen ‘Humor mod hacking’ ville egne sig til et asiatisk publikum.

Så vi bad en kompetent asiatisk kvinde baseret i Manila i Filippinerne, Pam Skouhus, om at gennemgå vores animerede tegnefilm, herunder den nye GDPR-film om EUs persondataforordning. Hendes svar var:

“Ja, det går godt – humoren vil blive forstået fint. Humoren i de videoklip, jeg kiggede igennem, er nem at følge og forstå.”

Humor mod hacking awareness kampagne i Asien

Pam Skouhus – fotograferet på sit kontor på billedet ovenfor – er HR leder i firmaet 1902 Software Development. I anmeldelsen skrev hun:

“Emnet har et universelt indhold, og målgruppen for disse videoer må forventes at have et vist niveau af viden om data, sikkerhed og brud på sikkerheden, cyberkriminalitet og relaterede problemer. Og så behøver man ikke være vesterlænding for at sætte pris på humoren i tegnefilmene. Personligt fandt jeg videoerne positive og humoristiske i behandlingen af ​​et virkelig alvorligt emne, som er helt universelt.”

På et spørgsmål om, hvorvidt det ville være bedre, hvis de animerede figurer havde et asiatisk udseende, svarede Pam Skouhus: “Jeg ville ikke ændre noget i den måde, tegneseriefigurerne ser ud på.”

Vi vil snart kunne bringe mere om vores Humor mod Hacking awareness kampagne i Asien.

Læs mere (på engelsk)

Læs hele anmeldelsen (PDF)