Nyhedsbrev i december 2018: Kampen om guld og gyldne cigarer

Humor mod hackings jule- og nytårsbrev blev sendt ud via mailchimp den 21. december 2018:

God jul og godt nytår fra Anna, Anton og Humor mod hacking


Data er BIG business

I den kriminelle underverden er der høj cigarføring, og kampen står om det dyrebareste guld: Data.

Hackerne og cybersvindlerne ved det. De har fat i den lange ende, og de har spottet, at medarbejderne er det svageste led, når det kommer til datasikkerhed. De holder hverken sommerferie eller juleferie, men benytter ferietiden til sofistikerede phishingangreb med CEO-fraud, som er den form for it-kriminalitet, der har givet danske virksomheder de største tab i 2018.

Hvis vi i danske organisationer og virksomheder skal have en chance for at beskytte vores data og persondata og modstå hacker-angreb, kræver det, at vi opruster og klæder medarbejderne godt på. Også her i juletiden.

Kampen om guldet er i gang. Det er den kamp, vi dedikerer os til med kampagnen Humor mod hacking.

Sikke et år!

Det har været et forrygende travlt år med GDPR og stigende trusler mod it-sikkerheden. Der er fart på i alle organisationer, og vi har tydeligt fornemmet, at der er større fokus på informationssikkerhed og persondata.

Vi har boostet vores awareness kampagne, så I hurtigt kan komme i gang med awareness: Plug-and-play med e-læring, quiz og test, og let blive koblet op på LMS – Learning Management System – sådan at medarbejderes uddannelse om datasikkerhed kan dokumenteres.

Den gode awareness kampagne

• involverer og inspirerer
• skaber engagement og ejerskab
• motiverer til nye og bedre it-vaner

Nudging med små, venlige puf er en del af kampagnen, og sammen med Elefantprint har vi netop pakket en masse kasser med rollups. Der er 54 rollups i alt, og med fragtskibe skal de nu ud til 34 lande med en af de store danske virksomheder, vi samarbejder med.
“Bill-the-Black-Hat-Hacker” (hovedpersonen i kampagnen) bliver snart pakket ud igen – blandt andet i Indien, Chile og Australien – for at tage kampen op mod de rigtige hackere.

Tegnefilm på hårdt arbejde over hele verden

’Humour against hacking’ kampagnerne har global rækkevidde. I løbet af 2018 blev tegnefilmene oversat til seks forskellige sprog og kampagnen bruges nu

  • i 70 forskellige lande
  • af flere end 250.000 medarbejdere

Den gode awareness kampagne 

• er visuel og let at forstå
• er handlingsanvisende med klare, gode råd
• bruger nudging og humor, der virker

Læs mere


Online kurser om CEO-fraud og persondata

CEO-fraud er den form for it-kriminalitet, de danske virksomheder samlet har tabt flest penge på i 2018.

Så vi kridter skoene sammen med Ja Film – Danmarks dygtigste animations-specialister – og giver mulighed for, at I via vores webshop kan købe adgang til et hurtigt og enkelt “opråb” til medarbejderne med onlinekursus om CEO-fraud, så de ikke falder i hackernes fælder.

Se en populær lille ‘teaser-video’ om CEO-fraud på Linkedin.com

→ Artikel: CEO-fraud: Fortæl medarbejderne, at it-kriminelle arbejder i ferien — også 2. juledag


Nyt i 2019 fra Humor mod hacking:

White-hats og black-hats, nye kurser og foredrag

I det nye år lancerer Humor mod hacking en række nye videofilm, temaer og produkter. Vi kan ikke sige alt for meget om det endnu, ud over at vi kan love jer, at det bliver godt!

På billedet overfor ses Lis Kelså i færd med at lave optagelser med 26-årige whitehat-hacker og datalogistuderende Morten Eskildsen.


Avistillæg om datasikkerhed

Læs det højaktuelle tillæg i JP Erhverv om datasikkerhed – hvor Humor mod hacking kampagnen fra Kelsa Media er med helt fremme i forreste spalte – her.

“De menige medarbejdere er en af de største trusler mod din virksomheds datasikkerhed,” skriver Jyllands-Posten i erhvervstillægget om datasikkerhed, som udkom med avisen den 15. december 2018. Tillægget sætter fokus på datasikkerhed, fordi det er en af vor tids største udfordringer. Mængden af data, som vi skal passe på, stiger eksplosivt i disse år, og derfor er der også stigende udfordringer med at sikre data mod angreb og tyveri.

Jyllands-Postens tillæg indeholder også en guide til, hvordan du klæder dine ansatte på, for eksempel når de arbejder fra en café i Singapore eller Dubai, samt en række artikler om EUs persondatalovgivning, GDPR.

I et interview afsløres de nyeste tal for, hvor mange anmeldelser, Datatilsynet har modtaget om databrud og overtrædelser af reglerne i GDPR.

Læs mere

Den gode awareness kampagne

• nedsætter risiko for databrud og bøder
• skaber sammenhold om organisationens værdier
• giver value for money

Humor mod hacking ønsker godt nytår 2019!

Venligste hilsner fra Lis Kelså
Kelsa Media, M: 22610041, email: lis@kelsa.dk

Den Grønne Knap

Er du tilmeldt vores nyhedsbrev?

• Hvad er erfaringerne med awareness?
• Hvad virker – og hvad er spild af tid?
• Hvad er det vigtigste at vide?

Vores nyhedsbrev er ikke bare reklamepost. Vi holder dig orienteret om, hvad der rører sig, og hvad du bør vide noget om — herunder om vores nye tegnefilm og kampagner. Nyheder om awareness, persondata og informationssikkerhed

Yes! – den liste vil jeg være med på!

→ Se mere på www.humormodhacking.dk
og på vores engelske fætter-site www.humouragainsthacking.com

Den Grønne Knap

Kelsa Medias persondata-politik

Copyright © 2018 Kelsa Media, All rights reserved.Email Marketing Powered by Mailchimp