Kampagne forebygger hacking – plug and play

Når vi skal ændre vaner, sker det sjældent bare af sig selv. Sådan er det også med it-vaner. Det er derfor, vi har lavet kampagnen ‘Humor mod hacking’. Medarbejderne inspireres med et humoristisk, kreativt twist til at opbygge gode it-vaner til gavn for it-sikkerheden.


Image
Når medarbejdere klikker på de forkerte links eller narres til at udlevere penge, sker det ofte, fordi de er uopmærksomme et øjeblik eller fordi de mangler viden om, hvordan it-kriminalitet også kan ramme dem.

Kampagnen er effektiv, fleksibel og lige til at gå til

Se kampagnens indhold herunder. Indholdet kan skaleres og tilpasses, og kampagnen leveres klar til brug.

Humoristiske tegnefilm

En serie korte, humoristiske tegnefilm til at engagere medarbejdere på de nyeste it-sikkerhedsspørgsmål.

Tekster med indhold

Vi leverer oplæg til tekster og indhold til lancerings-kampagnen samt til den løbende kommunikation med medarbejderne.

Detaljeret kampagneplan

En omfattende kampagneplan sikrer en vellykket udrulning i organisationen over en længere periode

Quizzer, test og præmier

Spørgsmål, quiz-moduler og kampagnepriser til at teste og engagere medarbejderne.

Video interviews

Interviews med ledere og medarbejdere i organisationen styrker organisationens nye fælles front mod hackerne

Læringsmateriale

Formidling af videoer og artikler af eksperter på it-sikkerhed – på organisationens intranet eller via sociale medier

Forelæsninger og arrangementer

Tilrettelæggelse af forelæsninger og arrangementer om it-sikkerhed med eksperter og/eller ledelse

Dokumentation af kampagnens betydning

Spørgeskemaer til måling af kampagnens effekt

Hvad koster det?

Hver kampagne er skræddersyet til kundernes behov og budget, og prisen afhænger af en række faktorer som:

Kampagnen kan bruges i både små og store organisationer, og prisen beregnes som en grundpris plus en pris pr. bruger. Der tegnes typisk abonnement for et år eller to ad gangen.

Kontakt Kelsa Media for yderligere information og et tilbud.


Kampagnen virker!

Det viser erfaringerne i Hedeselskabet, DI, Realdania, Seges, DLG, Dansk Supermarked, Unifeeder, EUC Nord, UCL, UCSyd, Køge Kommune, Kulturministeriet og flere andre organisationer, som inden for det seneste år har brugt kampagnen 'Humor mod hacking' fra Kelsa Media.

Læs anmeldelser

Hurtigt i gang med kampagnen

Kampagnepakken indeholder alle de vigtige budskaber om it-sikkerhed, og vi kan tilbyde kort leveringstid, så I kan komme hurtigt i gang.

Kampagnen Humor mod hacking er produceret af Kelsa Media i samarbejde med it-sikkerhedsfolk fra nogle af ovennævnte organisationer.

En kampagne løber typisk over nogle måneder med et nyt tema hver anden eller tredie uge.

Temaerne er blandt andet CEO svindel, ransomware, phishing, adgangskoder, data-lagring, håndtering af fortrolige oplysninger og den nye EU-persondataforordning.

Image
Image

Eksempel på kampagneplan

Uge 1

Mandag, Alle informeres: 

  • med alle-mail om at organisationen vil fokusere på it-sikkerhed i den kommende tid
  • Kort tekst om formålet med kampagnen lægges på intranettet
  • Kort videointerview eller statement
  • Ledelsens introduktion: hvorfor skal vi vide noget om it-sikkerhed og hacking?

Onsdag:

  • Første kampagnefilm annonceres på intranet og mail sammen med med kort tekst
  • Kampagnematerialer (roll-up, plakater) opsættes i organisationens lokaler

Uge 2

Mandag

  • Første kampagnequiz annonceres på intranet og mail sammen med reminder om første kampagnefilm

Uge 3

Pause – kampagnematerialer (roll-up, mm) fjernes

Uge 4 eller 5

Næste tema rulles derefter ud med en lignende procedure.

Den tekniske platform

Humor mod hacking kurserne er tilgængelige i to forskellige online systemer, og kan også leveres i zippakker, som I kan uploade til jeres eget LMS-system.

Vi hoster kurserne på 1) E-læringsplatform (LMS) og 2) quizmodul på Humor mod hackings hjemmeside.

Hvad er forskellen?
Det primære forskel ligger i administrator monitorerings- og rapporterings-værktøjet, som er langt mere udbygget på E-læringsplatformen.

Quizmodul-systemet fortæller kun, hvorvidt en medarbejder har gennemført sine tildelte kurser eller ej. Til gengæld er systemet billigere.

På E-læringsplatformen har jeres administrator værktøjer til stor detaljeringsgrad for dokumentation, så der kan trackes på unikke brugere. På den måde kan man se, om der for eksempel skal iværksættes tiltag over for særlige grupper eller enkeltpersoner inden for organisationen.

1) E-læringsplatformen giver mulighed for
• Detaljeret at se de enkelte brugeres kursusdeltagelse
• Single Sign-On
• Organisationens logo vises i topbjælken
• Oprettelse af nye kurser, som organisationen selv laver, eksempelvis afsluttende “eksamen”
• Ubegrænset support via email
• Fleksibilitet med hensyn til rækkefølge

E-læringsplatform administator kan:
• Oprette, tilføje og slette brugere
• Selv administrere udsendelse af kurser, hvis ønsket
• Se brugernes gennemførelsesresultater for hvert enkelt kursus

2) Quizmodul på web giver mulighed for
• Op til 800 brugere
• Logo og tilrettet introduktionstekst
• Ubegrænset support via email
• Lavere priser

Quizmodul administator kan:
• Oprette, tilføje og slette brugere
• Se hvorvidt brugerne har gennemført kurserne. Dette angives med et procent-tal.

Dokumentér at kampagnen virker med LMS

Mange organisationer har behov for at kunne dokumentere, at medarbejderne har gennemgået awareness træning. Derfor tilbyder vi, at ‘Humor mod hacking’ kampagnen integreres i et LMS-system, Learning Management System. Det kan være jeres eget LMS eller det LMS, vi tilbyder.

Med et LMS kan man blandt andet følge den enkelte medarbejders kursusdeltagelse, og det giver et unikt billede af medarbejdernes forståelse af emnet. Det betyder også, at man målrettet kan sætte ind overfor præcis de medarbejdere, som har brug for ekstra hjælp til at forstå, hvordan persondata skal håndteres og hvilken rolle, se selv spiller for organisations informationssikkerhed.

Kort sagt: LMS-dokumentation er et fantastisk værktøj, der medvirker til, at awarenesskampagnen bliver så effektiv, at også Datatilsynet og Rigsrevisionen bliver tilfredse, hvis de en dag banker på døren hos jer.

Vil du vide mere?

Kontakt os gerne for mere information om awareness kampagnen 'Humor mod hacking'.

Kontakt